Barli VS jagung !

hye people..disebabkan cuti sem nie aku terlalu rajin.makanyerr.dengan bangganyerr aku telah membuat bubur barli bersama dengan jagung.nak kata expert tuh xdelah kan.tp aku dah belajar lah.ehemmm.malu weh kalu perempuan xpandai masak! paling2 bila kita dah kawen nnt.ley eksyen ngan mak mertua..dan xrugi pon bila kite memasak kan??

cara-cara nak membuat bubur bali dengan jagung nieyh senang jep.series xtipu.cam buat bubur2 yang lain gak la.nak tahu cmne??kowang google sendiri boleyh x??aku malas la nak type panjang-panjang..boleyhh kan?kowang kan cool!tp ada gak kan manusia yg xsuka barli nieyh.so it depends on your self lah..





nie je gmbar yang aku ado..


Kebaikan Barli:

  • Mencegah atau mengurangkan risiko sembelit.
  • Mengurangkan kadar kolestrol
  • Mencegah kanser
  • Mengurangkan risiko kencing manis
  • Menyejukkan badan
  • Memelihara buah pinggang
  • Melawaskan kencing
  • Membantu melancarkan penghadaman



notakaki: meh makan barli sampai muntaxxxs =)

thanks for reading handsome boy and beautiful girl :)

No comments: