JANGAN MUDAH TERTIPU!

hye all my bloggerr..
just nak share somenthing dengan kamo semua..jangan mudah terpengaruh okeyh dengan mesej-mesej yg xsepatutnyerr.sebgai contoh aku telah menggunakan rangkaian M dr awal aku kenal erti telepon mudah alih atau handphone..M nie mmg ada share holder ngan salah satu rangkaian yg ada di INDONESIA..



mesej pada mukasurat pertama



mesej pada mukasurat kedua



mesej pada mukasurat terakhir

tp yg aku geram..xpayah la nk menipu rakyat MALAYSIA..bangang punye orang geram tol aku taw..ishk..aku dpt msj nieyh tyme aq g ronda ngan mybFF dan makhluk kecil..dpt msj tyme ngah mkn,mula rs cam betull la plak kan..tros pk nk topupkan ayah,tp bila pk balik..ayah xguna M,ayah gune C.ayah mne g indon lagi dan still ada kat umah..so aku tros msj ibu tnya hal sebenar..aku da agak da..semua nie xbetoll..selamat otak aku berfungsi dengan baik masa tuh..cipet punye manusia..

then blik umah adek aku pon cite la,dy ada terbaca gak kat fb..tp dy gne MAK bkn AYAH..pandai ko eah nk hidup..tp gne la cara berhemat..!geram toll la aq..tros cte kat ayah,ayah soh g Balai buat aduan dan g CENTER kasi dyowg gegel sket..

notakaki: ada sape2 lg yg dapat mesej cam gni..??
thanks for reading handsome boy and beautiful girl :)

11 comments:

YM said...

aah. bf member akk semalam pon kenaa. bodo punya olangggg

gadiest ❤ said...

huhuhu..cam sengal kan dyowg nieyh..

nuranne said...

Hati-hati dengan macam2 penipuan sekarang. Saya pun selalu encounter benda2 mcm ni.

Salam Ziarah

azzey said...

gadiest: betul tu..jgn mudah pecata sgt kan

p/s; slm knl dari saya....AZZEY....

Donutt said...

hurm,mmber sye pn rmai dh kne...mmg the exact words....skng senang dorang nk knekan org..so hati2...:)

phreak-id said...

+62 memang dari indon ke?

teringat kes sms yang ada sihir dulu (kononnya).

Terbaru >> 1) Kuey Teow Goreng Doli 2) Nak Isteri Cun? 3) Prank Paling Gempak

gadiest ❤ said...

annie: hehehe..tuh r pasal...

azzey: hye..salam kenal dr saya juga!

azmir: tuh r pasal..btw thanks..

phreak-id: hahahha..maybe kowt..beware gak taw!

::..dYa..:: said...

tak pernah lagi dapat SMS nie

boleh jadikan ingatan kepada daya wat masa depan kot dpt sms nie

cam2x cara dorang guna nak tipu orang

gadiest ❤ said...

dia daya: mmg btollkan awk!

dayah SnoW Heuka said...

dayah lg besh tp niyh da lama da.. da 3 tahun kot.. dia anta msg tahniah anda dpt wang bla bla bla.. tgk no indon..

dyh siap tepon g.. betol ke.. pas 2 operator tuh ckp ye btol sila beri akaun n so on.. pas 2 dyh ckp naty la g tahu mak..

dia leyh jawab ta perlu tros letak tepon haha XD

gadiest ❤ said...

dayah: kadang dyowg nie cam xbetoll kan..??aishkk..saket tol hati bila pk..hhehehe (:

nnt lebih berhati-hati taw!!