"How To Be A Better Friend"

hye all my friend..hehehee..selsema la skunk nie..disebabkan selsema..pale pon pening!aduiishh..tolong la paham..saya banyak test pasni..

owh..back to the tittle entry..nie sebenarnyerr presentation individual kne wat..madam pilih tajuk nieyhh!so aku ley la senyum2..sebab senang..lagipon klass fundamental english adalah wajib eah..untuk semua student..even kowang terror gilerr english..!so xpayah belagak sangat la..

firstly aku kne wat script..pastuh tunjukkan kat madam..dy nk check..td aku da anta script aku untuk disemak..dan xbanyak komen plak madam nieyh..!nie watkan aku suka dy..muahahahah..tp td aku xbnyk cakap pown..sebab jump dy nieyh..mmg kne berdisiplin.kalu kowang tercakap dalam bahasa melayu,mesti duet2 kowang akan melayang..dan aku rasa xpernah dengar lagi dy cakap melayu..biarpun sebenarnyerr madam nie owg melayu..kalu cakap melayu pown..time dy paggl nama2 ktowg.xkan la dy nk transform nama ktowg in english plak..boleyh x ek..??hehehehe..cam klakar plak..setiap perkataan melayu yg kte tersebut!mestila dibayar dengan RM2.00.pastuh duet kte kne denda tuh.dy kasi kat masjid2..!so kowang didenda sambil buat amal..

nnt aku kne wat presentation.tp rakam eh..!bukan wat presentation kat dalam klass cam slalu2 kte wat tuh..!tp kte kne wat cam btol2 kte ngah wat presentation kat dalam klass..dan burn kan kat CD.nnt kasi kat dy..dy ley tahu owg tipu ke tidak ehh..dan rakaman kite tuh mestilah seperti kite betul2 ngah wat presentation kat klass.

okeyh..nie script aku!

Introduction:

Good Mowning to all my friend and my lecture.My name is __________.I am a student of LO1 Fundamental English.The tittle of my presentation is “How To Be A Better Friend”.The purpose of my presentation is to share with you ideas on want to make yourself become a special friend and get long lasting relationship.

Overview of presentation:

In my presentation today I will explain 2 main ideas on how to be a better friends.

1.Honestly and respect your friend

2.Have a time with your friend

Body:

Now to the body of my presentation.The first main point is be a some friend where are they can trust.The example for my first main point is you must always keep you promise and get some confident of your friend.To get the confident you must be loyalty to keep their secret and be trustworthy.

My second main point is always with your friend in good time and bad time.A good example to explain my second main point is listen and talk to your friend about their problem.Try to understand their problem.If your friend wrong about something or have a problem always say “what ever you decide or you need,I always there for you”

Conclusion:

Ladies and gentlemen,I have now to come to the end of my presentation.Let me summarise my main point again,please don’t be a backstabber and try come to be a fairly good listener to your friend.I hope you have enjoy my presentation and learnt something useful from it.

Thank You.





notakaki: miss u all =)

thanks for reading handsome boy and beautiful girl :)

5 comments:

cik ewun said...

i miss u beby! ouhh so touched read ur summary! huaaa

gd luck dear for ur presentation ;)
have a gud luck :D

ezy.fia said...

mak aih.. dh cam duk obersea.. ekeke
gud luck ye..
=)

SHAH DODOL said...

wahh da improve.. besh2 i likee !

rinduuuuuuuuuuuu sgtt :(

bbpink_90 said...

bes La kakak ..
heee :)

gadiest ❤ said...

cik ewun: hehehehe...simple jep la..

cik ezy: tuh r pasal..kikiki =)

dodol: mestila..tunjuk ajar sapa gak kan..hehehehe =)

piqa: thanks yunk..kan awk kasi idea arituh..