lord of the ring!!heeeeeeee =)



hye all my bloggerr..!update lagi... =)


isu yg sering aku dan member2 mempertikaikan sekarang ini ialah..isu cincin.sama ada kite nak tengok lelaki ataupon perempuan itu single.adalah dengan melihat dijari mereka2.kalu jari dah de cincin tuh.tandanyerr da berpunya.so,kamu2 diluar sana sila berhati2..!tapi ada juga yg saja2 pakai cincin.kalu cam gitu susah sikit la.maybe sebab dyowg mmg suka pakai cincin.dan ada juga yang sudah berpunya tp xpakai cincin.kalu situasi yang cam gini kamu kena lah sentiasa berhati-hati.

pernah gak aku nagn member wat experiman.betul kew x pasal pemakaian cincin nie..satu hari tuh ktowg kebetulan hantar laptop yg rosak kat kedai.then abg yg layan ktowg tuh kire cam okeyh juga...tp dy ada pakai cincin.tuptup bila ktowg nk add dy kat fb.rupanyer dy da kawen.so.kire betul juga apa yg sering diperkatakan.jadi sila hati-hati bila kita terjumpa mamat atau gurl-gurl yang sudah memakai cicncin.


jom kita try somenthing....




kenapa cincin mesti dijari manis



*Rapatkan kedua-dua tapak tangan … pastu bengkokkan dan rapatkan jari ketiga (jari tengah) … serta cantumkan hujung jari-jari yang lain seperti dalam gambar di atas.

Mari kita mula permainan ini.

1. Cuba buka dan renggangkan ibu jari. Jari ini mewakili kedua ibubapa kita. Ianya boleh dibuka sebab semua manusia akan sakit dan mati. Satu hari nanti kedua orang tua kita juga akan pergi meninggalkan kita.

2. Rapatkan semula ibu jari dan buka jari kedua (jari telunjuk). Jari ini mewakili adik beradik kita yang juga satu hari nanti akan berkawin dan bila dah berkeluarga, mereka juga akan meninggalkan kita.

3. Rapatkan semula jari kedua tu dan buka pula jari kelima (jari kelingking). Jari ni mewakili anak-anak kita bila kita dah berkeluarga nanti. Kita pun kena menerima hakikat bahawa mereka juga akan pergi meninggalkan kita bila mereka juga telah berkawin dan berkeluarga.

4. Rapatkan semula jari kelima tu. Sekarang cuba buka jari manis yang kita sarongkan cincin perkahwinan kita tu. Korang mesti terkejut jari manis tu sedikit pun tak mau bergerak dan tak boleh dibuka langsung. Aneh kan!!! …

kerana jari manis lah lambang hubungan suami isteri… bila dah kawen dan bersatu ianya harus bersama hingga ke akhir hayat. Pelik tapi benar dan itu lah hakikat sebenar cinta sejati yang penuh dengan kasih sayang … terus bersama hingga ke akhir hayat.

notakaki: hehehehe..just nak share jep.. =)
thanks for reading handsome boy and beautiful girl :)

3 comments:

yul anwar said...

nak pakai cincin tp xmuat..T_T

Cik Ezy said...

kalo pkai cincin silver kire dh berpunye jgk ke?
saye pkai yg silver je..
hihikk

SHAH DODOL said...

menarek..mmg aku baru lepas buat tadi kekekee