Lagi Best BBQ & Steamboat

okay!harini terlebih rajin bila dua entry dalam satu masa..sebenarnya bosan duduk rumah.tapi selamat dah berada dirumah sewa so tahap kebosanan tuh xdelah melampau sgt sebab ada internet..kalau dekat kota tuh terpaksa la beratur ambik turn nak pakai broadband pastuh line pon laju tahap siput babi,kalau lawan mengesot dengan siput babi pon dy boley menang lah berbanding dengan line internet dekat rumah tuh..tapi xpelah, bersyukur dengan apa yang kita ada..alhamdulillah..


kali nie nak review pasal tempat makan yang best dekat johor.tempat makan dalam categori steamboat and BBQ..disebabkan aku nie seorang perantau tak tau port-port best kat johor tapi tak bermakna aku bukan anak jati johor, biarpun aku lahir dekat melaka tapi aku dibesarkan dekat johor.thanks to my grilfriend zati dengan shabila sebab perkenalkan tempat makan nie.biarpun baru dua kali aku lepak makan dekat sini tapi makanannya sentiasa terbayang dalam kepala..masa first time ktowg pergi, baru separuh jalan nak balik dah rasa menyesal sebab xmakan puas-puas lagi..kali kedua pergi zati cakap ktorang kurang makan berbanding  masa first time pergi, makanya cikgu bahasa melayu dan sejarah kita telah membuat kesimpulan bahawa ktowg kenyang makan tengahari sehingga lah saat itu sampai udang hidup pon malu nak masuk dalam perut ktowg.

tempat yang dah dua kali aku pergi bertapa dengan girlfriend aku semua adalah dekat :

Lagi Best BBQ & Steamboat



Restoran Lagi Best Bbq dan Steamboat
No.31, Jalan Sasa 5, Taman Gaya,
81800 Ulu Tiram, Johor.
Tel: 07-861 4725/017-709 9914
Waktu Operasi: 5pm - 12 am
facebook: Lagi Best BBQ and Steamboat


antara menu-menu dia yang superb adalah:

**berhati-hati kalau anda mempunyai nafsu makan seperti badang :p









masa first time pergi ktowg xdapat udang hidup pon.tapi yang second time pergi ktowg dapat udang hidup kau!siap lompat-lompat, makanya terjerit-jerit la kami anak-anak dara nie nak menguruskan perihal udang-udang tue..ada yang siap dah melompat kebawah meja, tapi nasib si udang tue tidak berakhir disitu sebab dekat bawah meja sang miow sedang menanti.aku time dok nak bakar udang tuh aku sibuk cakap ngan zati kesian nak bakar, pastuh zati cakap kalau kesian tak boley makan tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii tuh favourite!korang percaya aku tak makan udang tue?memang silap lah sebab aku cakap ngan zati aku kesian nak letak dia kat kuali panas tuh, tapi nak kunyah makan dia aku xkesian pon.makanya aku letak udang hidup-hidup atas kuali yang panas tuh sambil aku tekan badan dia ngan chopstick menggelupur udang tuh dan bertukarlah warna dari warna kelabu-kelabu biru kepada oren-oren merah..itulah nasib si udang yang sedap tue :)

pada korang yang memang tak kenyang kalau tak makan nasi, jangan risau dekat sini semua siappp!nasi goreng ada, mee goreng ada nasi kosong pon ada.paling masyhukkkk makan ice-cream sampai puas!tinggal korang malu dengan tak malu je nak g tambah.


okay aku dah rindu tempat nie!bestnya wehhhh..tengah stress makan banyak-banyak..lepastuh rasa menyesal sebab main sumbat je dalam perut..maafkan saya yea perut..jom pakat ramai-ramai datang sini..nanti aku balik JB boley lah aku join sekaki lepastuh korang belanja..oh masyukkkkkknyaaaa :)



thanks for reading handsome boy and beautiful girl :)

No comments: